Fastfoody, teda reštaurácie a stánky s rýchlim občerstvením rastú u nás ako huby po daždi. V dnešnom hektickom svete nie je jednoduché odolať im, najmä kvôli úspore času aj za cenu nezdravšieho jedla. Je isto rýchlejšie dostať jedlo za pár minút či sekúnd od vojdenia do reštaurácie ako čakať pol hodinu a viac. Ak však máte problémy s váhou či zdravím, odporúčame návštevu fastfoodov obmedziť na minimum.
Pokiaľ však reštauráciu s rýchlym občerstvením navštívite, myslite na nasledovné rady, ktoré by vám mohli pomôcť mať z jedla čo najlepší úžitok. Nie všetko jedlo vo fastfoodoch je zlé a aj rýchle občerstvenie môže prospievať vášmu zdraviu a vašej postave. Treba si len vybrať správne suroviny a najmä správnu veľkosť porcie. 

Veľkosť porcie vo fastfoodoch sa dá často regulovať už pri pokladni. Vždy si voľte menšie porcie (napríklad malé hranolky či nápoj), ktoré vám často dodajú dostatok kalórií ako normálne obedové menu v reštaurácii. Práve zvolená veľkosť porcie vo fastfoode je kľúčovým prvkom ako neprijať nadmerné množstvo kalórií v jedle. Áno je lákavé priplatiť si euro a mať dvojnásobnú porciu. Myslite však na to, že tuky z jedla naviac sa usadia vo vašom tele a zbaviť sa ich bude oveľa náročnejšie ako vytiahnuť o euro naviac z peňaženky.

Voľte zeleninu kedykoľvek to je možné. Keď už vyberáte jedlo vo fastfoode, skúste odolať okolitým vôňam slaninky či syra a vyberte si niektorý z ponuky zeleninových šalátov. Pri takejto voľbe nemusíte mať z jedla vo fastfoode výčitky a dokonca vám bude na osoh. Keď už aj neodoláte voňavému hamburgeru, bude lepšie ak si k nemu dáte namiesto hranoliek práve zeleninový šalát.

Pizza z fastfoodu môže pokojne konkurovať pizzy z talianskej reštaurácie a isto aj vy poznáte dobrú fastfood pizzu. Niekedy je výhodné dať si pár trojuholníkov pizze vo fastfoode namiesto celej pizze v reštaurácii. V tomto ohľade nevidíme problém. Ten nastáva vtedy, keď si zvolíte nevhodné ingrediencie na pizzu ako saláma či klobása. Zasa sa budeme opakovať, ale radšej si zvoľte zdravšie varianty so zeleninou či ovčím syrom. Namiesto hrubého základu voľte tenké cesto a ak sú v ponuke plnené okraje pizze, zvoľte si okraje bez náplne. Tak či tak berte pizzu ako jedlo, s ktorým prijmete aj veľké množstvo kalórií a odporúčame ju jesť maximálne dva razy do mesiaca.

Nápoje z fastfoodu sú známe na celom svete, ale sú plné cukrov a kalórií. K menu vo fastfoode nám príde prirodzené dať si chladený sladký nápoj. Myslite však na to, že jeden pohár takého nápoja má veľké množstvo kalórií, ktoré sa nám dostanú do tela za pár sekúnd, a ktoré musíme neskôr prácne odbúrať. Lepšie je vybrať si minerálnu vodu alebo nesladený čaj. Džúsom je tiež dobré sa vyhnúť, pokiaľ to nie sú džúsy priamo pred vami odšťavované z čerstvého ovocia alebo zeleniny

Ryby a kuracie mäso sa môžu javiť ako lepšia voľba ako mleté hovädzie a často je tomu tak. Pozor však na obaľované ryby a kuracie mäso, ktoré býva smažené vo veľkom množstve oleja. Lepšia voľba je ryba či kuracie mäso na prírodno alebo pripravované na plynovom grile

Raňajky vo fastfoode považujeme úplne za zbytočné a nezáleží či ste prespali u kamaráta alebo v hoteli v neznámom meste. Vždy je lepšie kúpiť si jogurt s müsli s ovocím namiesto smaženého vajíčka so slaninou aj pokiaľ máte fastfood bližšie ako obchod

Aj keď v dnešnom svete je ťažké vyhnúť sa fastfood reštauráciám, radšej obetovať na jedlo viac času, ktorý sa vám neskôr vráti v podobe pevného zdravia a peknej postavy. Týchto pár tipov však môže pomôcť pri návšteve fastfoodu, ktorej sa v budúcnosti vyhnete len z ťažkosťami.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 
TOPlist TOPlist