Všetky druhy orechov a semienok obsahujú veľa tukov. Aj napriek tomu sú veľmi vhodné pri chudnutí v diéte. Treba však vedieť ako na to, pretože zvýšený príjem týchto chrumkavých dobrôt môže spôsobiť naberanie na váhe.

Orechy
Vačšina orechov obsahuje veľa tuku, avšak takéhoto tuku sa nemusíte až tak obávať pokiaľ to s ním nepreháňate. V orechoch prevažujú nenasýtene tuky, ktoré pomáhajú pri spaľovaní telesného tuku a udržiavajú zdravé srdce. Obsah bielkovín v orechoch je nezanedbateľný a vďaka tomu orechy pomáhajú budovať a ochraňovať svaly. Nie je však dobré jesť príliš veľa orechov naraz a hrsť orechov denne neuškodí, ale môže pomôcť pri chudnutí. Odporúčame jesť rôzne druhy orechov a je jedno či to sú vlašské, lieskové orechy, arašíny, mandle či kešu oriešky. Treba sa však vyhnúť spracovaniu niektorých orechov.

Ktorým orechom sa treba vyhnúť:
  • všetkým soleným orechom – radšej siahnite po nesolenej verzii
  • orechom zaliatym v čokoláde – pri chudnutí neosoží jesť tieto pochúťky, iba ak v kvalitnej horkej čokoláde

Čo obsahujú orechy: bielkoviny, nenasýtené tuky, omega 3 masné kyseliny, antioxidanty, vitamín E, kyselinu listovú, niacín a selén


Tekvicové semienka
Ak vymeníte čipsy a iné slané pochutiny za tekvicové semienka, urobíte pre svoje zdravie a postavu ďalší veľký krok. Obsahujú veľké množstvo vitamínov, minerálov, bielkovín a nenasýtených tukov. Tuky z týchto semienok pomáhajú udržať pocit sýtosti dlhšiu dobu, čím predchádzate ďalšiemu príjmu kalórií. 

Tekvicové semienka sú významným zdrojom:
  • bielkovín – hrsť nalúpaných semienok obsahuje 5 gramov bielkovín
  • železa – ľudia s nedostatkom železa sa cítia unavení a bez energie, hrsť semienok vám dodá pätinu denného odporúčaného množstva železa
  • tuku – v tekvicových semienkach je veľa nenasýtených tukov, ktorý je však dobrý pre srdce a takýto typ tukov v malom množstve neškodí

Slnečnicové semienka
Slnečnica bola privezená do Európy z Ameriky pred 500 rokmi. Azda každá domácnosť používa na smaženie slnečnicový olej, ktorý v snahe schudnúť nie je veľmi odporúčaný. Niečo iné sú semienka zo slnečnice. Slnečnicové semienka sú výborné na zobkanie medzi jedlami, keď máte chuť na niečo dobré. Je to zdravá pochúťka a aj napriek množstvu tuku je vhodná aj do diéty. Takmer 90% tuku obsiahnutom v slnečnicových semienkach je nenasýtený tuk, ktorý priaznivo pôsobí na srdce. Okrem toho slnečnicové semienka znižujú krvný tlak, majú priaznivý vplyv na kožu a nechty a pôsobia proti stresu.

Slnečnicové semienka sú významným zdrojom:
  • bielkovín – vďaka bielkovinám ochránite či naberiete svalovú hmotu pri diéte
  • železa – ľudia s nedostatkom železa sa cítia unavení a bez energie, hrsť semienok vám dodá pätinu denného odporúčaného množstva železa
  • vitamínu E a B1 – vitamín E podporuje krvný obeh a tvorbu červených krviniek, vitamín B1 sa podiela na správnom fungovaní nervovej sústavy
  • tuku – drvivá väčšina tuku v slnečnicových semienkach je nenasýtený tuk, ktorý je v malých množstvách zdraviu prospešný


0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 
TOPlist TOPlist