Melón - prírodný zdroj L-Citrulínu

L-Citrulín poznajú chemici ako kyselinu 2amino 5ureidopentaneová. Je to neesenciálna aminokyselina, ktorá sa v bežnej strave nachádza, ale len vo veľmi malom množstve. Veľké množstvo L-Citrulínu sa nachádza v melóne. Táto vzácna aminokyselina sa podieľa na mnohých biologických procesoch. Vďaka L-Citrulínu si športovci dokážu zvýšiť výkon pri náročných tréningov a L-Citrulín je tiež výborný na zvýšenie imunity a pomáha dostať z tela odpadový amoniak. V obličkách sa L-citrulín mení na aminokyselinu L-arginín a neskôr na oxid dusnatý. Vďaka tomu sa rýchlejšie prekrvia svaly čím sa zvýši sily a vytrvalosť. Pomocou L-Citrulínu sa predlžuje účinnosť arginínu o niekoľko hodín. Citrulín pomáha obnovovať zdroje okamžitej energie (ATP), vďaka čomu zvyšuje silu pri a odďaľuje nástup pocitu únavy.
L-Citrulín malát je kombinácia L-Citrulínu a malátu, čo je produkt intermediárneho metabolizmu.

Dávkovanie L-Citrulínu

Na zýšenie fyzického výkonu sa odpurúča dávka 2 až 4 gramy dvakrát denne. Prvé dávky by mali byť na spodnej hranicia postupne dávku zvyšovať aby si telo na L-Citrulín zvyklo. Na podporu erektilnej disfunkcie sa odporúča dávka 1 gram denne.

Vedľajšie účinky L-Citrulínu

Doposiaľ sa nezistili vedlajšie pri suplementácii L-citrulínu. Pri užívaní určitých liekov na choroby srdca či podporu erekcie (Viagra, Levitr, Cialis) sa však môžu vyskytnúť vedľajšie účinky. V kombinácii týchto liekov s L-Citrulínom môže príjsť k výraznému zníženiu krvného tlaku1.
GymBeam.sk

Účinky L-Citrulínu:

Na spozorovanie účinku L-Citrulínu je treba pri dávke 2 gramy čakať približne týždeň. Účinok citrulínu je individuálny a niekto pocíti účinok už za pár dní a iný až za dva týždne. Avšak už po prvých dávkach citrulínu sa stimuluje imunita, zvyšuje energia a začínajú sa odstraňovať toxíny z tela.
  • zmierňuje únavu
  • zvyšuje energiu
  • podporuje lepšie zvládať intenzívnu záťaž
  • zlepšuje imunitu
  • zvyšuje odolnosť svalov proti kyseline mliečnej
  • spolu s arginínom pôsobí na zlepšenie sexuálnej aktivity
  • podporuje premenu tukov na energiu.
  • ochraňuje krv pred prekyslením
  • pomáha detoxikikovať pečeň
  • odstraňuje amoniak a kyselinu mliečnu zo svalov
  • zlepšuje regeneráciu svalov po tréningu
Zdroje L-Citrulínu

Najviac L-Citrulínu obsahuje melón, kde je v koncentrácii približne  2 mg na gram melónu. Ďalší zdroj L-Citrulínu sú tekvice a L-Citrulín sa nachádza aj v uhorkách. Z prírodných zdrojov však prijmete príliš málo L-Citrulínu a jeho účinok si tak ani nevšimnete. Preto je vhodná suplementácia doplnkami výživy, kde sa L-Citrulín nachádza v podstatne väčšom množstve.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 
TOPlist TOPlist