H.E.A.T. (High Energy Athletic Training) v preklade znamená vysoko energický atletický tréning sa zameriava na rýchle spaľovanie tukov a rozvoj svalstva. Tento typ tréningu vyvinula americká sieť fitnescentier Virgin Active a je vhodný aj pre tých, ktorí s cvičením len začínajú, resp. chcú začať. Mnohí začiatočníci robia chybu vo vynechaní rozcvičky, dámy pri cvičení zasa preferujú kardio, ktoré síce spaľuje tuky, ale čiastočne aj svaly. Silové cviky sú zasa určené na rozvoj svalovej hmoty, ale nerozvíja sa pomocou nich kondícia a vytrvalosť. Tréningový program H.E.A.T. v sebe kombinuje všetky tri spomenuté prvky a za necelú hodinu cvičenia dáte telu dostatočný impulz na spaľovanie tukov a budovanie svalstva.

Zloženie H.E.A.T. tréningov:
  • aeróbna aktivita - na začiatku sa približne 15-20 minút venujete ľahšej aeróbnej aktivite ako bicyklovaniu na rotopede (alebo aj vonku na bicykli), veslovaniu, behu na páse. Vďaka aeróbnej aktivite prekrvíte svaly, ktoré tak budú pripravené na ďalšiu časť tréningu.
  • cviky na silu - po skončení aeróbnej aktivite, ktorá vás zahreje sa venujete silovým cvikom s činkami či vlastným telom ako sú drepy, tlak na lavičke, zhyby, kľuky a podobne.
  • vyčerpanie svalov - nakoniec sa vyčerpáte výbušnými cvikmi ako sú skoky, šprinty a podobne.
Tréningy H.E.A.T.sa dajú realizovať v telocvični aj vonku a nie sú pevne dané pravidlá, aké cviky používať a aké nie. Dôležité je dodržiavať tri etapy tréningu a čas 45-60 minút.

Ako môže takýto tréning vyzerať si môžete pozrieť na nasledovnom videu:

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 
TOPlist TOPlist