Škroby sú polysacharidy, ktoré vznikajú fotosyntézou v rastlinách. Samostatne je škrob biely prášok bez chuti a vône, nerozpustný v studenej vode. Keďže sa jedná o polysacharidy, v tráviacom trakte sa musia najskôr rozložiť na jednoduché cukry. Tým spotrebujeme na trávenie viac energie, čo môže byť dôvod, prečo sa cítime unavení po zjedení škrobových jedál ako ryža, cestoviny, cereálie, pečivo či  fazuľa.
Ak vám škrob v potravinách vadí a radi by ste vedeli, ktoré potraviny obsahujú škrobu najviac, pripravili sme pre vás stručný prehľad takýchto potravín. Potraviny s vysokým množstvom škrobu obsahujú menšie množstvo vody, a preto často pre pocit sýtosti musíme zjesť väčšie množstvo takýchto potravín. To však môže viesť k prejedaniu a tým aj priberaniu hmotnosti. Škroby sa trávia pomalšie a ak sa ich prejedáme, môže vzniknúť ich fermentácia v tráviacom trakte, čo môže spôsobiť rozličné tráviace ťažkosti.

Plodina Obsah škrobu v %1
Hrach 40
Kukurica 71
Raž 72
Batáty 72
Cirok 74
Pšenica 74
Jačmeň 75
Maniok 77
Zemiaky 82
Ryža 89

1 komentárov:

 
TOPlist TOPlist